Pe o piata a fortei de munca afectata direct de recesiune, companiile care activeaza in industria de BTL si merchandising ofera cateva posibilitati de angajare pentru care cererea a crescut de zece ori in anul 2009.
“Anul trecut primeam cinci CV-uri pe saptamana. Acum primim in jur de 10 CV-uri pe zi”, spune Aneta Neagomir HR Manager al companiei de productie BTL si merchandising Grup Sapte, cifrata la aproape 6,5 milioane de euro in 2008. Cu o organigrama care include 700 de angajati – 90 in diferite departamente de logistica si suport, numiti angajati “dedicati” ai companiei, restul in divizia de merchandising - cu carte de munca si o baza de date de 10 000 de promoteri platiti per proiect, compania scoate pe piata 6 noi posturi de merchandiseri – patru in Bucuresti si doua in Cluj.
Desi de aproape un trimestru Romania se afla in recesiune iar industria de FMCG – principalul furnizor de contracte pentru activitati de promotie la raft si merchandising –pierde teren, Marinela Guina, national field manager, sustine ca nu a pierdut nici un contract din portofoliu, in timp ce Neagomir subliniaza ca firma a avut posibilitatea de a creste usor salariile, in urma evaluarii de personal derulata in luna martie.
“In ceea ce priveste salariile fixe, criza ne-a ferit de decizia de a scadea salariile. Dimpotriva, anul acesta am majorat salariile”, spune Neagomir, fara a preciza o cifra exacta.
In ultimul an, Grup Sapte, care activeaza in aproape toata tara prin cele 10 birouri regionale, a reusit cresterea cu peste 25% a numarului de angajati din departamente si cu 23% pe cel al merchandiserilor. Activitatea de merchandising presupune responsabiliatea pentru imaginea produselor la raft, receptionarea marfii, verificarea stocurilor si etichetarea corespunzatoare a produselor de pe rafturile magazinlor.
Un angajat urmeaza un program de opt ore, primi