Heineken Romania, filiala locala a grupului olandez cu acelasi nume, care a rulat anul trecut afaceri de 225 mil. euro, a renuntat la marcile Dracula si Sovata achizitionate anul trecut de la Bere Mures, ca parte a planului de eficientizare a businessului.
Astfel, din achizitia de 150 de milioane de euro realizata la inceputul anului trecut - care cuprindea fabrica de bere cu trei branduri, o fabrica de ape minerale si un hotel - Heineken mai detine in prezent doar fabrica de bere si brandul Neumarkt.
„Am preferat sa ne concentram pe Neumarkt, decat sa impartim investitiile si cu alte branduri. Acesta este singurul brand ramas din portofoliul Bere Mures", a declarat Jan Derk Karnebeek, directorul general al Heineken Romania. Karnebeek nu a dezvaluit nici valoarea investitiilor care vor fi realizate in fabrica din Targu-Mures, dar nici daca firma produce sau intentioneaza sa produca si alte branduri din portofoliul Heineken in cadrul acestei unitati.
Anul trecut, oficialii Heineken sustineau ca intentioneaza sa realizeze in 2009 investitii de 50 mil. euro, 10% din aceasta suma urmand a fi alocata fabricii din Targu-Mures. Directorul general al Heineken a declarat insa recent ca va incerca sa amane cu un an investitiile care urma sa fie alocate berariilor in 2009, suma totala urmand a fi mult mai mica decat cea anuntata initial.
Doua branduri locale
Portofoliul Bere Mures includea brandurile Neumarkt si Sovata, beri blonde situate pe segmentul economic, si berea neagra Dracula. Principalul brand al companiei era insa Neumarkt, care inca din 2006 realiza peste 90% din vanzarile Bere Mures, inregistrand vanzari anuale de 1,2 milioane de hectolitri, fata de Sovata si Dracula, marci ale caror vanzari cumulate nu depaseau atunci 40.000 de hectolitri anual.
Astfel, desi lansata initial ca o bere regionala, Neumarkt - brandul al carui