Grupul german Bosch a inclus Romania pe lista statelor din Europa Centrala si de Est unde ar putea construi o fabrica de baterii pentru motoarele electrice, proiect de aproape o jumatate de miliard de euro.
Reprezentantii grupului german Bosch, unul dintre principalii furnizori Renault si Dacia, apreciaza ca modelul Logan va ramane pe primul loc in topul european al vanzarilor auto cu un nivel de pret de 10.000 de euro in ciuda concurentei venite din partea Tata Nano sau a modelelor pregatite pentru acest segment de catre constructorii auto japonezi sau europeni.
„Logan va ramane mult timp pe locul intai in segment pentru ca Renault a gandit bine acest proiect si a ocupat deja o pozitie buna. Vor veni si alti competitori, cu modele noi, dar Logan va avea avantajul primului venit", a explicat Rolf Leonhard, vicepresedinte executiv dezvoltare sisteme diesel Bosch. In luna mai, Dacia a inregistrat cel mai mare ritm de crestere al vanzarilor in Europa
Bosch furnizeaza componente pentru electronica motorului catre Dacia. Bosch a realizat o cifra de afaceri de 161 milioane euro pe piata din Romania in 2008 . Reprezentantul Bosch a amintit de puternica concurenta venita din partea modelului Tata Nano, dar a specificat ca acesta nu va avea succes pe alte piete decat cea indiana. In India, modelul Logan asamblat de Renault in parteneriat cu Mahindra este perceput ca un automobil „de lux" fata de Tata Nano, care este achizitionat la mai putin de jumatate din costul unui Logan.
„Tata Nano, cu toate modificarile aduse pentru a respecta regulile impuse, nu va prinde pe o piata ca Europa. Este destinata Indiei si are ca tinta clienti care inainte au detinut un vehicul cu doua roti", a apreciat Leonhard.
Proiecte noi pentru Dacia
Odata cu introducerea normelor de depoluare Euro 6, in intervalul 2011 - 2012, Bosch ar putea colabora cu