CNA a oprit de la difuzare campania pentru Roşia Montană. Decizia a fost luată ieri, considerându-se că spoturile publicitare în care se afirmă că "Noul proiect Roşia Montană aduce României 4 miliarde de dolari" contravin reglementării potrivit căreia publicitatea trebuie sa informeze corect. Sursa: Mediafax Interesant este faptul că decizia CNA a fost luată cu doar două zile înainte de sfârşitul campaniei. Pe de altă parte, CNA a luat în dezbatere corectitudinea acestor clipuri, analizându-se cât aduce acest proiect statului român şi cât din cele "4 miliarde" ar reprezenta "investiţii", aşa cum sugerează respectivele clipuri publicitare. CNA a luat această decizie finală luând în calcul şi poziţia Consiliului Român pentru Publicitate (RAC).
Clipul induce în eroare
"Succesiunea în spoturi a afirmaţiei "În ce proiecte ar trebui să investească România 4 miliarde de dolari?" şi a afirmaţiei "Noul proiect Roşia Montană aduce României 4 miliarde de dolari" pot induce consumatorului ideea că cele 4 miliarde de dolari sunt în totalitate la dispoziţia statului român pentru a fi investite de către acesta în proiectele propuse de răspunsurile obţinute la vox-pop".
În fapt, din datele prezentate chiar de compania Roşia Montană Gold Corporation rezultă că, din cele 4 miliarde de dolari introduse în economia românească, doar 1,8 miliarde de dolari sunt beneficii directe ale statului. În aceste condiţii, clipurile încalcă reglementările Codului de Practică în Publicitate privind evitarea afirmaţiilor sau reprezentărilor ce pot înşela consumatorii", se arată într-un comunicat al Consiliului Român pentru Publicitate.
Roşia Montană s-a bazat pe calculele iniţiale
Vicepreşedintele CNA, Ioan Onisei, a apreciat că seria de spoturi este foarte bine realizată pentru ceea ce-şi propune, dar "dezinformează şi manipule