Regia Autonoma de Transport Bucuresti va plati un milion de lei (aproximativ 83.000 de lei pe bucata) pentru achizitionarea, montarea si service-ul a 12 instalatii de aer conditionat pe autobuzele Mercedes Citaro , care au fost cumparate fara aceasta dotare. Livrarea instalatiilor ar trebui sa aiba loc in termen de trei luni de la finalizarea licitatiei ce va avea loc pe 8 iulie, iar firma castigatoare va trebui sa se ocupe de intretinerea lor timp de doi ani. Pana in prezent, pe traseele bucurestene circula 500 de autobuze dotate cu aer conditionat. Din pacate, majoritatea bucurestenilor se plang ca soferii, din spirit de economie sau nu se stie din ce motiv, nu vor sa dea drumul la aer, astfel incat autobuzele, in zilele calduroase, se transforma in adevarate saune. "Am venit zilele trecute cu un autobuz in care, desi ne avertiza sa nu deschidem ferestrele in timpul functionarii aerului conditionat, deci era prevazut cu instalatie, nu se simtea nimic.
Ne sufocam pur si simplu. soferul nu a dat drumul la aer. Pe ei nu-i intereseaza, ca la ei in cabina functioneaza instalatia, iar noi ne prajim", ne-a declarat suparat un bucurestean. "Conducatorul auto are obligatia sa dea drumul la instalatia de aer conditionat cand pleaca in cursa si sa se asigure ca geamurile sunt inchise pe timpul functionarii instalatiei. Cine nu se conformeaza este sanctionat. Calatorii nemultumiti pot face sesizari pe site-ul institutiei www.ratb.ro, la rubrica Sesizari", ne-a explicat dl Mihai Vladarau, purtatorul de cuvant al regiei. Compania EvoBus Romania a castigat, in 2006, la licitatia organizata de Primaria Capitalei, un contract de livrare a 500 de autobuze Mercedes Citaro catre RATB. Autobuzele, care au costat 180.000 de euro (fara TVA) fiecare, nu erau dotate cu aer conditionat. Ulterior, aceeasi firma a castigat o licitatie pentru livrarea unui nou lot de 500 de a