Dezvoltarea infrastructurii locale ar putea avea loc doar daca autoritatile romane vor organiza licitatii transparente si daca isi vor dori sa creeze cat mai multe parteneriate publice-private, au fost de parere participantii la conferinta Mission Infrastructure, organizata de Eurobuild.
“Parteneriatul public-privat (PPP – n. red.) constituie solutia pentru dezvoltarea infrastructurii locale. Cu toate acestea, realizarea unor astfel de parteneriate are de suferit din cauza lipsei unor legi clare. Ar trebui sa existe un cadru legislativ care sa stabileasca in mod clar durata si valoarea minima a unui contract de tipul PPP”, spune Mihai Mares, partener in cadrul casei de avocatura Garrigues Romania.
El mentioneaza ca singurul PPP din infrastructura locala este cel dintre constortiul franco-elen Vinci-Aktor si statul roman, pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov.
Valoarea contractului in ceea ce priveste constructia si proiectarea realizata prin PPP este de 1,5 miliarde euro, inclusiv TVA. Constructia celor 55 de kilometri de autostrada ar urma sa se finalizeze in patru ani.
Parteneriatul prevede ca, dupa terminarea lucrarilor, statul roman sa plateasca 180 de milioane de euro anual, timp de 26 de ani, perioada in care consortiul va fi concesionarul autostrazii. Soferii care vor circa pe Comarnic-Brasov vor plati o taxa in valoare de circa 1,8 euro.
“Infrastructura romaneasca putea sa beneficieze de foarte multe astfel de parteneriate, multe dintre ele nefiind incheiate si din cauza politicului. Exista un real interes pentru aceste parteneriate din partea mai multor companii sustinute financiar de banci importante”, mentioneaza Mares.
Lipsa unor reglementari ferme in ceea ce priveste PPP a fost evidentiata si de Michael Weiss, vicepresedintele firmei de consultanta A.T. Kearney. “Infrastructura locala ar avea fo