În perioada crizei, majoritatea românilor ar alege să-şi protejeze finanţele investind mai degrabă într-un produs al unei companii de asigurări decât într-unul al unei bănci, arată un studiu realizat de Henley Centre Headlight Vision pentru Aviva Group, dat ieri publicităţii.
Cei mai încrezători în serviciile companiilor de asigurări sunt locuitorii din zonele Banat- Crişana-Maramureş (78%) şi Oltenia (75%). La polul opus se află bucureştenii (37%). În ceea ce priveşte categoria de vârstă, 69% dintre cei care au apelat la serviciile firmelor de asigurări au vârsta cuprinsă între 45 şi 55 de ani, fiind persoane interesate în mod direct de produsele de asigurări de viaţă şi pensii.
Acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul pensiilor private obligatorii sau facultative 53% dintre românii chestionaţi preferă, până în prezent, serviciile asigurătorilor şi doar un sfert ar alege oferta similară a instituţilor bancare.
Familia şi prietenii iau deciziile pentru tine
Conform studiului, cele mai multe persoane care vor să investească în produse „de siguranţă” financiară sunt influenţaţi de familie şi de prieteni. În ceea ce priveşte consultanţa financiară venită din partea brokerilor, românii nu sunt încă obişnuiţi să apeleze la acest tip de serviciu, adică doar 4% au răspuns că ar alege serviciile acestora. Pe de altă parte, 7% i-ar alege pentru asigurări de viaţă şi 8% pentru o pensie.