Liviu Marica a fost primul angajat al producătorului taiwanez de calculatoare ASUS în România. Marica are 35 de ani şi toată cariera lui se leagă de industria de IT. A început ca inginer, iar acum este managerul de marketing şi PR al ASUS România şi Bulgaria. A urmat cursurile Universităţii Politehnica Bucureşti, secţia de inginerie mecanică. Actualul manager de marketing şi PR al ASUS România şi Bulgaria îşi aminteşte cu nostalgie de cei trei ani în care a profesat ca inginer în fabrica Firos. Dar pasiunea pentru calculatoare a fost mai puternică. Marica a renunţat la meseria pentru care s-a specializat în facultate, dar a ales un domeniu apropiat. S-a angajat ca redactor hardware la revista de specialitate „XtremPC“.
Aici a avansat repede, astfel că, în 2001, a preluat postul de conducere al laboratorului de hardware al revistei. „Timp de un an am coordonat testarea produselor“, povesteşte Marica. La scurt timp, în martie 2002, a fost numit redactor-şef al aceleiaşi publicaţii.
A ocupat această poziţie timp de trei ani, până în iunie 2005, când a primit o propunere de angajare de la ASUS România. A acceptat-o pentru că nu a vrut să rateze această oportunitate. „Postul oferit era de reprezentant PR al ASUS. Am fost primul angajat al companiei în ţara noastră“, spune el zâmbind. În prezent, pentru producătorul taiwanez de calculatoare lucrează nouă angajaţi în România.
Laptopul a devenit indispensabil
Criza i-a luat prin surprindere pe toţi retailerii şi producătorii de hardware de pe piaţa de profil, crede Marica. „Totuşi, consider că utilizatorul român s-a obişnuit atât de mult cu tehnologia, încât acest segment de piaţă şi-ar putea reveni mult mai uşor şi mai repede decât se aşteaptă mulţi, poate chiar la toamnă“, consideră el.
Un argument în sprijinul acestei afirmaţii este faptul că laptopul