Proiectul experimental privind dezvoltarea transportului public „eco“ din Ploieşti a ajuns la final înainte de termenul prevăzut. Singurul vehicul care foloseşte un amestec de motorină şi ulei de rapiţă va mai circula în sistem bio numai câteva zile.Combustibilul bio a fost asigurat graţie unei sponsorizări. Până la următoarea donaţie, autobuzul va folosi numai carburant tradiţional. Autorităţile prahovene anunţau la începutul acestei luni că pe străzile municipiului Ploieşti circulă primul autobuz „eco“ de la noi din ţară. Vehiculul utilizează, fără a suporta transformări de ordin tehnic, un amestec de motorină – în proporţie de 80% – şi ulei de rapiţă – în proporţie de 20%.
Ca urmare a implicării Universităţii Petrol şi Gaze (UPG) din Ploieşti într-un proiect ecologic european, instituţia a încheiat un parteneriat cu Regia Autonomă de Transport Public (RATP), în baza căruia autobuzul a devenit funcţional.
Odată cu punerea vehiculului în circulaţie, RATP, în calitate de exploatator, a primit 200 de litri de biocombustibil de la UPG, în calitate de beneficiar al proiectului. Biocarburantul a fost obţinut ca urmare a unei sponsorizări.
Ultima alimentare a fost făcută alaltăieri
Însă, la numai trei săptămâni de la intrarea pe traseu, RATP a epuizat stocul de ulei de rapiţă. Ultima alimentare cu ulei vegetal a autovehiculului a fost făcută alaltăieri, înainte de intrarea în cursă, pe traseul numărul 7 – cartier Dorobanţu – Centru – Bariera Rudului.
Conform estimărilor făcute de cei de la regia de transport, autobuzul va mai putea circula în sistem bio numai câteva zile, în funcţie de programările de trafic pe care le va avea. Continuarea curselor în sistem „eco“ depinde de o altă sponsorizare, întrucât legislaţia nu permite universităţii să achiziţioneze biocombustibil. „Pentru a putea achiziţiona c