Noul model Toyota, pe care l-am testat în premieră pe drumurile din România, are destule calităţi notabile, dar şi câteva cusururi incomode.
Toyota a lansat, la sfârşitul săptămânii trecute, două noi modele, Urban Cruiser şi IQ. ”Evenimentul zilei” a fost prima publicaţie care l-a testat pe cel dintâi, în România.
Urban Cruiser este o interpretare interesantă a unui automobil de clasă B - mic la exterior (3,93 metri lungime), încăpător la interior. Aerul său viguros este susţinut chiar de prezenţa tracţiunii integrale, disponibilă cu motorizarea turbodiesel.
Noul model nu îşi propune să fie varianta bonzai a celebrului Land Cruiser, iar sistemul 4x4 ar putea garanta accesul la iarbă verde, dar nu şi succesul într-o eventuală epopee off-road. Am optat, drept urmare, ca maşina testată de noi să fie propulsată de micuţul agregat pe benzină de 1.33 litri, beneficiar al unei simple tracţiuni faţă, ca orice model destinat în primul rând traficului citadin care se respectă.
Preţuri mari, costuri minime
Un alt argument în sprijinul alegerii făcute trebuie căutat în gama de preţuri pregătită de Toyota pentru mini-Cruiser-ul său. Cea mai ieftină versiune (1.33 Terra) costă 15.725 de euro cu TVA, iar cea mai scumpă (1.4 D-4D Sol 4x4) – 21.585 de euro.
Este foarte la îndemână să opinăm că producătorul japonez s-a aventurat când a stabilit aceste limite, de vreme ce cu o sumă considerabil inferioară celei maxime pretinse aici se poate achiziţiona un model de clasă medie. E drept, maşina de segment D nu va avea nici motor turbodiesel, nici tracţiune integrală, dar la fel de adevărat este că aceste dotări sunt prea puţin necesare unui automobil de mici dimensiuni.
Dacă eludăm totuşi comparaţia cu modelul superior ca dimensiuni şi ne concentrăm exclusiv pe oferta comercială Urban Cruiser, atunci