Vestile proaste s-au tinut lant in ultima luna pe piata constructiilor, incepand de la anuntul celui mai mare producator de caramizi de pe piata locala, Wienerberger, care a inchis doua dintre cele trei fabrici pe piata locala, culminand cu zeci de proiecte rezidentiale cu mii de apartamente care au fost blocate. Nici sectorul industrial si logistic nu a fost mai norocos de la inceputul anului, dezvoltatorul ceh CTP Invest care a achizitionat terenuri de 120 de hectare pentru patru proiecte le-a suspendat pe termen nelimitat.
In aceste conditii, este o certitudine faptul ca in semestrul al doilea al anului situatia pietei nu se va ameliora, avand in vedere ca nu au fost anuntate proiecte noi. In plus, nici investitiile in infrastructura nu vor putea salva anul dezastruos din constructii. Ministrul transporturilor Radu Berceanu a trecut intr-o singura luna de la „n-avem bani, dar avem valoare" - referindu-se la faptul ca va aloca resurse financiare acolo unde ele determina realizarile cele mai rapide - la „probabil ca Iosefini ar putea sa faca autostrazi fara bani. Eu nu pot". Bugetul de investitii in infrastructuta al ministerului de resort este la 60% fata de nivelul anului 2008, adica la 2,4 miliarde de euro, insa guvernul incearca acum sa utilizeze investitiile alocate trimestrului patru in trimestrul trei, cand vremea calda permite constructorilor sa lucreze mai mult.
In numarul curent al Business Construct vom prezenta a doua editie a raportului trimestrial pe infrastructura, unde, spre deosebire de primele trei luni, putem mentiona ca au fost asfaltati 18 km de autostrada (pe tronsonul Campia Turzii-Gilau) si au fost inaugurati 50 km de drum national intre Nadlac si Arad.
Pentru sfarsitul anului guvernul a anuntat ca vor fi finalizate centurile ocolitoare ale Clujului si Ploiestiului, plus 70 km la autostrazile Transilvania si Bucurest