Grupul american DuPont, cu afaceri anuale de 30 mld. euro, vrea sa impuna pe piata romaneasca noi standarde odata cu promovarea unor produse precum corian, destinat acoperirii de suprafete si pereti, sticla SentryGlass, cu o rezistenta de cinci ori mai mare ca sticla obisnuita, sau membrana Tyvek, destinata hidroizolarii cladirilor. Cum va reusi sa se impuna, cand preturile acestor materiale sunt mult peste media de pe piata?
Corianul este un material destinat acoperii suprafetelor si peretilor atat interiori, cat si exteriori. Invelisul creat de acest material nu prezinta imbinari vizibile, efectul creat fiind de un singur bloc solid. Imbinarile dintre placile de material se realizeaza printr-un adeziv special, corian lichid, care dupa intarire uniformizeaza imbinarile. Materialul, prin incalzire, poate acoperi orice forma doreste arhitectul si de asemenea poate fi luminat pe dinauntru.
„Principala caracteristica a corianului sunt imbinarile dintre placi, care nu sunt vizibile, prin lipirea acestora cu un adeziv special creandu-se un singur bloc solid de material. In plus, materialul poate lua orice forma, deoarece prin incalzire se poate mula pe orice forma doreste arhitectul. Se poate gauri, impleti si chiar rasuci. Se poate lumina din interior. Aplicatiile sunt limitate doar de imaginatia arhitectului", a apreciat Anna-Lime Citerne, manager de proiect in cadrul diviziei Building Inovations DuPont. Compania americana a investit anul trecut peste 1,3 miliarde de dolari in cercetare, in prezent compania detinand un portofoliu de aproximativ 9.000 de produse, 30% dintre acestea fiind dezvoltate in ultimul an. Domeniile in care DuPont se ocupa cu precadere de cercetare sunt agricultura, constructiile si industria auto.
Hotelul Seeko din Bordeaux, Franta, este primul proiect in care s-a utilizat corian (este un material folosit la design interior, f