Judeţele din regiune sunt deficitare la capitolul imagine publică
„Adevărul de Seară“ propune o dezbatere asupra modului în care fiecare oraş îşi „exploatează“ atuurile pentru a avea o imagine cât mai atractivă.
Locuitorii din zona de nord-est a ţării au destule avantaje pe care le pot folosi pentru a atrage turişti şi investitori, dar au mult de lucrat la propria imagine spun specialiştii în publicitate.
„Edilii pornesc de la premisa greşită că este nevoie de bani pentru a crea o imagine reprezentativă a oraşelor pe care le conduc. Pentru a dezvolta o imagine, un brand unitar, trebuie aduşi la aceeaşi masă oameni din toate mediile: universitar, economic, ONG-uri, iar media se poate implica să promoveze valorile propuse de aceste părţi”, este de părere Adela Cif, de la agenţia de publicitate Agency One.
„Problema este că autorităţile ar trebui să coordoneze aceste tatonări şi să stabilească ce poate fi realizat şi ce nu“, precizează Cif. Fiecare edil ar trebui să analizeze specificul urbei pe care o conduce pentru a stabili ce anume o distinge de celelalte oraşe ale ţării, care-şi vând mai bine imaginea. „Sibiul, Timişoara, Clujul au dovedit că se poate. În timp ce Timişoara s-a făcut remarcată cu cele mai bune festivaluri de muzică jazz, Sibiul a dovedit şi mai abitir în ultimii doi ani că este o capitală culturală“, adaugă Adela Cif.
Specificul zonei
trebuie promovat
Balanţa dintre minusurile şi plusurile fiecărui oraş poate fi ocolită inteligent în propria favoare, dacă edilii ar stabili ce anume trebuie să valorifice pentru a se diferenţia de ceilalţi adaugă specialiştii. „De pildă, Botoşaniul stă destul de prost la infrastructură, dar cred că evenimente bine gândite pot aduce oraşul în centrul atenţiei. Toată lumea a auzit de usturoiul de la Copalău. Festivalul Usturoiului de acolo a fost o iniţ