Intrarea diviziei Algida a Unilever pe piata inghetatei din Romania, la inceputul acestui an, a fost urmata deja de actiuni in defensiva ale antreprenorilor locali, ale caror vanzari sunt amenintate de strategia agresiva de promovare a noului jucator.
Petre Popa si Robert Iriza, proprietarii companiei Top Gel din Craiova, cu afaceri de 20 mil. euro si cu o cota de 15-17% pe piata inghetatei, au demarat luna trecuta un proiect de dezvoltare a fabricii detinute in comuna Carcea (judetul Dolj), pentru care au primit fonduri structurale de aproape 2 mil. euro. Fabrica a fost deschisa in anul 2007, in urma unor investitii totale de 10 mil. euro, si poate produce zilnic 100 de tone de inghetata. Proiectul vizeaza cresterea productivitatii muncii si a cotei de piata, potrivit prezentarii acestuia de pe site-ul oficial al fondurilor structurale.
In prezent, vanzarile companiilor detinute de investitori romani reprezinta aproximativ 70-75% din piata inghetatei, pe care pana acum nu s-a detasat clar un lider. In acest an Unilever a adus pe piata divizia Algida, dar a preluat si un brand local, Napoca, cu vanzari estimate la 7-8 mil. euro.
"Evolutia pietei in urmatorii ani, influentata si de prezenta celor de la Unilever, va fi de crestere valorica; va fi si o consolidare prin posibile noi fuziuni si achizitii", spune Adriean Asan, directorul general al Top Gel.
Intrarea diviziei Algida a Unilever pe piata inghetatei din Romania, la inceputul acestui an, a fost urmata deja de actiuni in defensiva ale antreprenorilor locali, ale caror vanzari sunt amenintate de strategia agresiva de promovare a noului jucator.
Petre Popa si Robert Iriza, proprietarii companiei Top Gel din Craiova, cu afaceri de 20 mil. euro si cu o cota de 15-17% pe piata inghetatei, au demarat luna trecuta un proiect de dezvoltare a fabricii detinute in comuna Carcea (j