Top Gel, compania detinuta de oamenii de afaceri Petre Popa si Robert Iriza din Craiova si unul dintre cei mai mari trei producatori locali de inghetata, tinteste afaceri de 20 mil. euro in acest an, in crestere cu 30% fata de valoarea din 2008.
„In prezent, piata inghetatei este mult mai dinamica, comparativ cu sezonul trecut. Se constata o crestere a ponderii retailului modern in vanzari datorata tendintei de uniformizare a consumului de inghetata pe toata perioada anului. Marile companii investesc in dezvoltarea portofoliului de produse si se pune un accent mai mare pe inovatie", afirma Adriean Asan, directorul general al Top Gel. El se asteapta sa vada o crestere valorica a pietei de profil in acest an fata de 2008, pana la circa 120-140 mil. euro.
Compania a demarat luna trecuta un proiect de dezvoltare a fabricii detinute in comuna Carcea (jud. Dolj), pentru care a primit fonduri structurale de aproape 2 mil. euro (7,6 mil. lei). Proiectul se va intinde pe o perioada de 18 luni si este singurul proiect mare de investitii anuntat pe piata inghetatei pentru acest an.
Pe piata locala de profil, competitia este mult mai puternica din acest an, dupa intrarea gigantului Unilever cu divizia Algida, care s-a realizat concomitent cu achizitia unui brand local, Napoca, de la o alta companie multinationala (Friesland Foods). Unilever a demarat in urma cu cateva saptamani o campanie importanta de promovare, care se desfasoara si pe TV, canal pe care producatorii locali l-au folosit pana acum foarte putin, din cauza costurilor mari.
Gigantul Unilever, care inregistreaza anual vanzari de 5 miliarde de euro pe segmentul inghetatei (circa 10% din cifra sa de afaceri consolidata) - inteteste astfel lupta producatorilor romani cu multinationalele, pe o piata foarte fragmentata pe care inca nu s-a detasat clar un lider. Intrarea Unilever pe piata inghetat