Operatorul aerian low-cost Sky Europe, a carui cursa catre Viena a fost oprita de la decolare in urma cu doua zile, are cele mai mari datorii dintre operatorii aerieni low-cost catre Aeroportul Baneasa, in valoare de peste 500.000 de euro.
„Intr-o perioada ca aceasta, de criza, aeroportul a fost mai indulgent cu clientii, sistemul de plata fiind mai lejer. Cu toate acestea, Codul Aerian prevede ca atunci cand o companie are datorii, aeronava sa fie tinuta la sol pana se rezolva pe cale amiabila problema. Mai sunt jucatori cu facturi neplatite de peste un milion de euro numai catre Aeroportul Baneasa, iar intentia noastra este sa recuperam banii cu orice pret", a declarat pentru ZF Marin Anton, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, care admite ca astfel de incidente, in care o aeronava este retinuta la sol pentru recuperarea datoriilor, vor fi din ce in ce mai frecvente de acum inainte din cauza problemelor financiare cu care se confrunta firmele aeriene.
Specialistii in domeniu spun ca „pentru sechestrarea unei aeronave este nevoie de o hotarare judecatoreasca".
Secretarul de stat a mai precizat ca nu doar companiile low-cost intampina dificultati financiare. „Si companii aeriene internationale mari au anuntat pierderi in ultima perioada. Este doar o intamplare faptul ca in aceasta situatie vorbim de o companie low-cost", a explicat Anton.
Retinerea aeronavei, o „neintelegere"
In urma cu doua zile, aeronava Sky Europe, care urma sa decoleze de pe Baneasa spre Viena, a fost retinuta la sol, conducerea aeroportului nepermitand plecarea acesteia pana cand compania nu-si va achita datoriile. „Intentia nu a fost sa oprim aeronava la sol pentru a ne plati cei 800 de euro pentru cursa curenta, ci pentru a ne recupera datoriile de peste 500.000 de euro", explica Anton.
Cu toate acestea, compania slovaca, intrata