APIA şi ACAROM, cele mai importante asociaţii ale industriei auto din România, critică în termeni duri noua intervenţie a Comisiei Europene (CE) în privinţa taxei auto şi spun că o nouă modificare ar duce la o catastrofă în industrie şi la brambureală legislativă.Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) consideră că somaţia CE la adresa României pe tema taxei auto este cel puţin ciudată în condiţiile în care organismul europ
APIA şi ACAROM, cele mai importante asociaţii ale industriei auto din România, critică în termeni duri noua intervenţie a Comisiei Europene (CE) în privinţa taxei auto şi spun că o nouă modificare ar duce la o catastrofă în industrie şi la brambureală legislativă.
Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) consideră că somaţia CE la adresa României pe tema taxei auto este cel puţin ciudată în condiţiile în care organismul european a fost anterior de acord cu aplicarea acesteia.
La rândul său, Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) susţine că taxa nu afectează semnificativ piaţa autovehiculelor rulate, iar Ministerul Mediului ar trebui „să răspundă dur somaţiei CE”.
„Dacă o să se înceapă iar modificarea legislaţiei o să fie o brambureală totală. (...) Atunci când s-a modificat taxa, oficialii europeni s-au uitat pe modificări şi au fost de acord”, a declarat preşedintele APIA, Ernest Popovici. Acesta a adăugat că situaţia din România este chiar una îngăduitoare comparativ cu alte state ale Uniuneii Europene.
Cu toate acestea, APIA a precizat că va studia somaţia CE, pentru a cunoaşte argumentele care stau la baza acestui demers ce riscă „să dea peste cap un sistem întreg”.
Ministerul Mediului, chemat la o reacţie dură faţă de CE
Pe de altă parte, Constantin Stroe, preşedintele ACAROM, a explicat că nici