Odata cu dezvoltarea pietei de invelitori pentru acoperisuri si a competitiei, ofertele cu produse de nisa au crescut si vom vedea tot mai des tigle cu acoperire din piatra naturala de culoare maro, negru sau portocaliu in defavoarea clasicelor rosu, albastru, gri sau verde. Tiglele sunt importate din tari ca Australia sau Belgia, iar unele dintre ele imita invelitorile cu care romanii obisnuiau sa-si acopere casele.
Tiglele metalice cu acoperire de piatra naturala detin in prezent o pondere de doar 3% din totalul pietei de sisteme de invelitori pentru acoperisuri, fiind un produs premium care se adreseaza in special persoanelor cu venituri medii si mari, in conditiile in care pretul mediu pe metru patrat poate depasi in unele cazuri chiar si 30 de euro.
„Pretul variaza in functie de profil. Spre exemplu, un metru patrat de tigla romanica poate ajunge la 30 de euro. Pretul include atat montajul, cat si accesoriile necesare, cum sunt coamele de acoperis sau paziile care se monteaza la streasina casei", a declarat Bianka Dobre, directorul de marketing in cadrul companiei Final Distribution, importatorului tiglelor Gerard, produse de AHI Roofing, din Noua Zeelanda.
Compania comercializeza cinci profiluri pe piata din Romania, cel mai vandut model fiind insa profilul Heritage, care imita modelul traditional de tigla.
„80% din vanzarile pe piata locala sunt realizate pe profilul Heritage, 10% pe profilul Classic, un profil cu nervuri pronuntate si restul de 10% pe celelalte profiluri, respectiv Shake, Shingle sau Roman", a adaugat Dobre. Final Distribution a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de 5,3 milioane euro, iar pentru acest an, oficialii companiei apreciaza o stagnare a afacerilor la acelasi nivel, chiar daca estimarile indica o scadere a pietei de invelitori cu circa 30-40%.
In ciuda pretului ridicat si a stagnarii sectorul