Piaţa serviciilor medicale din România ar putea stagna în 2009 la valoarea de 350-400 milioane de euro, înregistrată anul trecut. Criza economică îşi pune amprenta şi pe acest sector, în condiţiile în care, în ultimii ani, acesta afişa creşteri de circa 30 de procente. Segmentul corporate şi contractele cu sistemul de asigurări publice vor fi factorii care vor trage în jos serviciile medicale private în 2009, declară pentru CAPITAL Online reprezentaţii companiilor din domen
Piaţa serviciilor medicale din România ar putea stagna în 2009 la valoarea de 350-400 milioane de euro, înregistrată anul trecut. Criza economică îşi pune amprenta şi pe acest sector, în condiţiile în care, în ultimii ani, acesta afişa creşteri de circa 30 de procente.
Segmentul corporate şi contractele cu sistemul de asigurări publice vor fi factorii care vor trage în jos serviciile medicale private în 2009, declară pentru CAPITAL Online reprezentaţii companiilor din domeniu.
În acelaşi timp, însă, componenta de retail, adică cea a clienţilor privaţi, va impulsiona piaţa şi va reuşi să o menţină pe lina de plutire. „La nivel global, sectorul de servicii medicale private este printre cele mai puţin afectate de recesiune. Şi asta întrucât cerinţele adresate sunt unele fundamentale (starea de sănătate), acestea nefiind neapărat influenţate de trendurile de moment”, susţine Dorin Preda, membru în Consiliul de Administraţie al Medlife.
Oprirea angajărilor loveşte în piaţa medicală privată
Cu toate că recesiunea nu influenţează nevoile clienţilor de a apela la serviciile medicale, aceasta afectează grav companiile din orice sector. „Rezultatul: nu mai au loc angajări”, spune Sergiu Neguţ, director executiv al reţelei de clinici private Centrul Medical Unirea. Dacă anul trecut companiile creşteau numărul angajaţilor de la lună la lună, anul acesta situaţia s-a schim