În timp ce segmentul corporate va înregistra dacă nu o scădere, cu siguranţă o stagnare în acest an, componenta free for service (retail) va fi pilonul de susţinere al pieţei de servicii medicale private. Cei mai mulţi dintre jucătorii de pe piaţă se arată chiar optimişti şi susţin că sectorul de retail va raporta creşteri în acest an, dar acest lucru nu se va vedea foarte mult în business-ul final al companiilor din cauza crizei. „Pe retail am observat o creştere �
În timp ce segmentul corporate va înregistra dacă nu o scădere, cu siguranţă o stagnare în acest an, componenta free for service (retail) va fi pilonul de susţinere al pieţei de servicii medicale private.
Cei mai mulţi dintre jucătorii de pe piaţă se arată chiar optimişti şi susţin că sectorul de retail va raporta creşteri în acest an, dar acest lucru nu se va vedea foarte mult în business-ul final al companiilor din cauza crizei. „Pe retail am observat o creştere încă din primele 5 luni ale anului. În primul trimestru am avut chiar o dublare a afacerilor faţă de prima parte din 2008. Acesta tendinţă este determinată de deschiderea unităţilor noi”, afirmă Sergiu Neguţ, director executiv al reţelei de clinici private Centrul Medical Unirea. CMU a avut, de la începutul lui 2009, patru deschideri.
„Aşteptăm majorări pe segmentul retail, dar nu spectaculoase”, spune şi Doris Andronescu, directorul general al Sanador, pentru CAPITAL Online. Acesta mai susţine că majorarea va fi determinată de faptul că în România piaţa serviciilor medicale private este abia la început.
Acelaşi lucru îl spun şi reprezentanţii Medsana, care anunţă două inaugurări în acest an în Capitală. „Seviciile medicale private nu mai sunt considerate de mult servicii de lux, ci o necesitate. Totuşi, am observat că oamenii tind să limiteze serviciile medicale la minimum necesar. În acest sens, vedem că numărul clie