Vanzarile de autocare si autobuze de peste 22 de locuri au intrat in acest an in picaj, dupa ce in primele cinci luni din an livrarile inregistrate pe piata locala s-au redus de mai mult de 7 ori, pana la circa 130 de unitati.
"Din pacate pentru toata lumea transportul privat este mort la momentul actual, iar livrarile de autocare si autobuze sunt aproape inexistente", a declarat Stefan Weigl, key account licitatii publice pentru EvoBus Romania, importatorul autobuzelor Mercedes.
Acest lucru se observa si in statisticile APIA, astfel ca unii importatori nu au livrat de la inceputul anului niciun autocar sau autobuz. Ritmul de scadere a vanzarilor din aceasta piata este aproape dublu fata de cel inregistrat de piata autovehiculelor noi, care s-a redus in primele cinci luni la aproape 58.000 de unitati.
Potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, in perioada ianuarie-mai importatorii de mijloace de transport de persoane au inregistrat scaderi ale vanzarilor intre 43% si 98%, comparativ cu acelasi interval din 2008.
Achizitii, doar la nevoie
Strategiile de business ale transportatorilor rutieri de persoane s-au schimbat complet fata de cele din urma cu aproximativ un an, iar obiective precum cresterea sau reinnoirea flotei au fost puse deoparte.
"Transportatorii privati sunt loviti, unii chiar falimentari, si la capitolul achizitii sunt in stand-by. Piata este saturata, iar finantarile sunt oricum greu de obtinut in aceasta perioada", a spus Weigl.
Transportatorii au emis deja prognoze de scadere a numarului de pasageri transportati, ca efect direct, urmand ca gradul de ocupare al unei curse sa se reduca. Transportatorul rutier Atlassib a estimat ca in acest an numarul pasagerilor se va reduce cu aproape 10%, la 641.000 de persoane, in timp ce la Eurolines scaderea este mai mare, de 23%,