La nivelul retelelor de hipermarketuri si supermarketuri analizate, persoanele care achizitioneaza cel putin ocazional acest tip de produse reprezinta aproape 69% din numarul total de clienti.
Dinamica este in linie cu prognozele marilor retaileri, care in contextul economic actual pariaza pe accelerarea vanzarilor de produse marci proprii datorita faptului ca acestea sunt un substituent mai ieftin al brandurilor consacrate.
Potrivit companiei Daedalus, in acest an marcile proprii au castigat teren in special pe segmentele sucuri necarbonatate, ulei, apa minerala, smantana si ciocolata.
Studiul citat a fost efectuat pe un esantion de 394 de persoane care fac cumparaturi din hipermarketuri sau supermarketuri.
Marcile private ale retelelor mari de magazine detin in prezent o cota estimata de Real Hypermarket la 5% din piata bunurilor de larg consum, ceea ce ar reprezenta in valoare cateva sute de milioane de euro. Spre comparatie, in Germania ponderea este de 30%, iar in Elvetia a ajuns chiar si la 45%, acestea fiind piete pe care retailul modern a ajuns deja la maturitate.
Produsele precum Aro (Metro Cash & Carry), Clever (Billa), Winny (Cora), „365" (Mega Image), „Marca 1" de la Carrefour sau Real Quality (Real ) sunt fabricate local, prin colaborarea retailerilor cu producatori consacrati, sau importate direct de retelele de magazine.
La nivelul retailului modern local, retelele de magazine cu discount sunt cele care au mizat cel mai mult pe marcile lor private, in unele lanturi ponderea acestora ajungand la 30%.
La nivelul retelelor de hipermarketuri si supermarketuri analizate, persoanele care achizitioneaza cel putin ocazional acest tip de produse reprezinta aproape 69% din numarul total de clienti.
Dinamica este in linie cu prognozele marilor retaileri, care in contextul economic actual pariaza pe accelera