Pe scurt, Jean era conducatorul de barca ce ghida grupul de jurnalisti in urmarirea celor 42 de ambarcatiuni inscrise in regata care pentru cateva zile i-a facut pe pasionatii de ambarcatiuni sa vorbeasca si despre altceva decat scandalurile din cea mai faimoasa competitie de ambarcatiuni, America’s Cup. Misiune destul de dificila, avand in vedere ca in America’s Cup scandalurile s-au tinut lant, cel mai nou fiind construit in jurul acuzatiilor de spionaj. Echipa Alinghi, care este campioana en titre, a dat in judecata rivalul BMW Oracle acuzandu-l de spionaj. Alinghi pretinde ca echipa rivala a angajat spioni pentru a aduna informatii legate de noua sa ambarcatiune, care este construita in Elvetia. BMW Oracle a negat bineinteles totul.
Chiar si Jean (care a concurat la randul sau in America’s Cup, dar a renuntat de dragul vietii linistite impartite intre Coasta de Azur vara si Caraibe iarna) era absorbit de duelul istoriei. Vasele inscrise in Panerai Classic Yacht Challenge au concurat la una dintre cele patru clase ale regatei - vintage (construite inainte de 1950), clasice (construite intre 1950 si 1975), Spirit of Tradition (replici moderne ale modelelor istorice) si International Tonnage Metric Classes.
Velierele, care in vremurile lor de glorie, cand inca nu se inventasera masinile Ferrari, erau jucariile preferate ale obisnuitilor Coastei de Azur, s-au intrecut pe coasta de 23 de kilometri care se intinde intre Antibe si Juan Les Pins. Intr-un fel, a fost ca si cand au calatorit intre trecut si prezent, intre Antibe, cu farmecul Coastei de Azur de pe vremuri si Juan Les Pins - oglinda exclusivismului contemporan, cu branduri de lux, constructii noi si rusi (inca) bogati.
Regata, care este sponsorizata de casa orologera Officine Panerai de cinci ani, incepe in iunie si se termina in septembrie si include trei competitii in Mediterana (Antibe