Constructorul de automobile Daimler a lansat pe piaţă primul model de autovehicul hibrid german, la aproape zece ani după liderul mondial în domeniu, Toyota, transmite Mediafax.Astfel, maşina cea mai bine vândută la nivel mondial, Mercedes-Benz Clasa S, este disponibilă, de vineri, în Europa cu propulsie hibridă, fiind dotată cu două motoare, unul electric şi unul pe carburant convenţional, dar eficient din punct de vedere al consumului.Modele standard, echipate cu motoare cu litra
Constructorul de automobile Daimler a lansat pe piaţă primul model de autovehicul hibrid german, la aproape zece ani după liderul mondial în domeniu, Toyota, transmite Mediafax.
Astfel, maşina cea mai bine vândută la nivel mondial, Mercedes-Benz Clasa S, este disponibilă, de vineri, în Europa cu propulsie hibridă, fiind dotată cu două motoare, unul electric şi unul pe carburant convenţional, dar eficient din punct de vedere al consumului.
Modele standard, echipate cu motoare cu litraj mare, sunt considerate printre cele mai poluante maşini de lux ale Mercedes.
"Industria auto germană a dormit timp de mai mulţi ani şi n-a încetat să denigreze hibridele. Dacă s-a trezit, este prea târziu", a afirmat Gerd Lottspiesen, analist la asociaţia ecologică VCD.
Toyota a lansat în urmă cu nouă ani modelul Prius în Europa şi acum patru ani un alt hibrid, de lux, prin intermediul diviziei Lexus, a precizat el.
Automobilele hibrid nu se bucură de aprecierea nemţilor, care preferă modele diesel produse pe plan local. Vânzările de autovehicule cu propulsie mixtă au reprezentat, anul trecut, doar 0,2% din total. Astfel, Toyota, Lexus şi Honda au vândut, anul trecut, 6.500 de maşini hibrid în Germania.
Pentru comparaţie, Toyota a comercializat 22.000 de autovehicule Prius în Franţa, de la lansarea modelului, faţă de 17.000 în