Primul târg internaţional de turism de la Târgu Mureş promovează turismul local, implicit comorile balenoclimaterice ale Transilvaniei.
„Transilvania Tourism Legacy Tg Mureş” este denumirea unui târg inedit de turism care se derulează cu ocazia Zilelor Târgumureşene în intervalul 25-27 iunie la Grand Europa Center din incinta Hotelului Grand din Tg Mureş.
Organizat în colaborare cu Ministerul Turismului şi a Organizaţiei Patronale a Zonelor Balneoclimaterice din România, manifestarea îşi propune să valorizeze obiective turistice locale precum Staţiunea balneoclimaterică Sovata, Salina de la Praid şi Complexul de la Lăpuşna alături de produse specifice din inima Transilvaniei cum ar fi apele minerale de la Sâncrăieni, produsele ecologice de la Saschiz şi ceramica de la Corund.
Ştefan Runcan, directorul Asociaţiei pentru promovarea Turismului ASTUR, ne-a declarat la inaugurarea târgului, că la această primă ediţie există 14 expozanţi din cinci ţări.
Resurse naturale nefructificate
Potrivit organizatorilor, tema târgului, „Natură şi Sănătate” are o motivaţie bine definită. Zona Transilvaniei este una extremn de bogată în resurse naturale, reprezentând circa o treime din resursele balneoclimaterice ale Europei de care nimeni beneficiază pentru că sunt utilizate într-o foarte mică măsură.
„Menţionez că zilnic, circa 5 miliarde de litri dea apă minerală care se pierd, noi nereuşind să îmbuteliem decât o foarte mică parte pe care le îmbuteliază şi le comercializează”, a declarat Ştefan Runcan. Acesta a mai adăugat că unul din scopurile principale ale manifestării reprezintă promovarea, în primă instanţă, în şase ţări a pachetelor turistice ale celor prezenţi. „Vom aduce la noi în ţară, în stadii de informare, turoperatori însoţiţi de ziarişti, spre a promova aceste pachete turistice