Municipiul s-a promovat de la sine prin oferta bogată în turism. Muntele, monumentele istorice, plimbările cu telegondola, dar şi emisiunile cu vedete TV sunt piesele de puzzle care alcătuiesc
imaginea urbei.
Prima asociere a Neamţului se face cu farmecul peisajelor de munte. „Piatra Neamţ este cred cel mai bine reprezentat oraş la capitolul imagine publică. A crescut constant, prin investiţiile făcute. Este clar un oraş turistic, care are multe de oferit“, afirmă Adela Cif,de la Agency One. „Un alt lucru bun îl constituie faptul că reprezentanţii comunităţii locale nu sunt foarte dezbinaţi, cum se întâmplă de pildă la Iaşi“, precizează Adela Cif.
Problemele care ciuntesc imaginea oraşului sunt, ca în majoritatea judeţelor regiunii, legate de infrastructură, iar mediul de afaceri este destul de puţin vizibil spun oamenii de publicitate.
Edilii au restanţe la infrastructură
„La noi mediul de afaceri este destul de slab dezvoltat de când marile fabrici nu mai funcţionează. Nu este un domeniu
reprezentativ“, explică Gheorghe Ştefan, primarul din Piatra Neamţ. „Putem compensa acest lucru prin facilităţile pe care le
poate oferi Consiliul Loca companiilor care vin să creeze locuri de muncă. Terenuri disponibile avem, le putem da în concesiune celor care caută să vină în oraş“, adaugă „Pinalti“.
Neamţul speră să depăşească problemele de infrastructură cu ajutorul fondurilor nerambursabile. „Vom reabilita o parte din
reţeaua de apă şi canalizare cu fonduri ISPA. Şi drumul spre Cetatea Neamţului vom începe să-l modernizăm. Termenul de finalizare va fi anul 2010“, mai spune edilul.
O surpriză plăcută care va atrage mai mulţi vizitatori în Neamţ o reprezintă deschiderea Cetăţii Neamţului, proaspăt restaurată. Evenimentul va coincide cu Festivalul Artei Medievale, c