Cotidianul francez "Le Figaro" a dedicat turismului românesc un supliment special publicat în săptămânalul "Figaroscope", anunţă Institutul Cultural Român (ICR). "Doriţi să călătoriţi în România sau, pur şi simplu, să descoperiţi frumuseţile acestei ţări? Priviţi clipurile publicitare ale României, realizate de Ministerul român al Turismului, precum şi suplimentul "Figaroscope" despre Bucureşti şi alte minuni ale României", este anunţul de promovare a suplimentului.
1 /.
Ţara noastră este prezentată în culori vii, în 12 pagini care surprind diferite aspecte, atât ale Bucureştiului, văzut drept " o frumuseţe a Estului", cât şi ale zonelor de interes turistic din ţară. De la cultură şi istorie, până la posibilităţi de petrecere a timpului liber sau de shopping, Capitala este "vândută", în prima pagină, de către ambasadorul român în Franţa, Teodor Baconschi.
Baladă arhitecturală
Oficialul înfăţişează Bucureştiul ca pe "un oraş al metamorfozelor", supravieţuitor al amestecului de culturi şi a două războaie mondiale, o mixtură de urbanism eclectic cu suflu comunist şi arhitectură haotică postrevoluţionară. Ambasadorul îi sfătuieşte pe francezii potenţiali călători în România să nu rateze şi oraşe ca Sinaia, Braşov, Sibiu, Timişoara, Sighişoara, Cluj, Iaşi sau mănăstirile din Probota sau Horezu.
Capitala României, aşa cum este ea înfăţişată francezilor, dincolo de aerul newyork-ez al taxiurilor galbene şi al vânzătorilor ambulanţi, este un oraş plin de prospeţime, cu oameni veseli care, "într-o franceză aproape perfectă, îţi zugrăvesc în roz până şi cele mai întunecate amintiri".
"Zi şi noapte, Bucureştiul devorează viaţa şi celebrează visul revenirii la eticheta modernităţii dintre cele două războaie".
Bucureştiul cultural este un "must". Sunt trecute în revistă, ca puncte de atra