Comisia Europeana a cerut, joi, Romaniei sa modifice legislatia privind aplicarea taxei de poluare, iar Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania considera ciudata cerinta, din moment ce procedura de infringement deschisa Romaniei in 2007 a fost inchisa in 2009. Asociatia se intreaba de ce solicitarea vine tocmai acum si emite ipoteza cum ca statele care sunt mai demult in UE isi vor stimula piata masinilor noi daca tot mai multe masini vechi vor ajunge in zona Europei Centrale si de Est.
"Prin "Notificarea oficiala", Comisia, fara a face acuzatii, solicita unui Stat Membru, explicatii asupra unei anumite probleme. Anuntul nu este deci o “somatie”. Totusi este ciudat faptul ca desi procedura de infringement deschisa in 2007 si inchisa in 2009 pe motiv de schimbare / conformare a legislatiei (sic!) este acum redeschisa in conditiile in care OUG din febr. 2009 privind taxa de poluare este construita pe aceleasi principii cu cea acceptata de catre CE", spune APIA, intr-un comunicat.
APIA spune ca deocamdata avem doar un comunicat de presa de la UE si pentru comentarii pertinente trebuie analizat textul oficial. Totusi asociatia se intreaba de ce a venit tocmai acum aceasta solicitare, din moment ce Comisia nu a avut observatii cand noua taxa de poluare a fost introdusa in februarie 2009. APIA emite totusi si o ipoteza despre motivele UE pentru solicitarea de schimbare a taxei auto "Poate pentru faptul ca "transferul" autoturismelor vechi catre pietele mai mari ale Europei Centrale si de Est poate fi unul din instrumentele de stimulare a cererii pentru autoturisme noi in EU 15 ?", se intreaba asociatia.
Comisia Europeana a cerut, joi, Romaniei sa modifice legislatia privind aplicarea taxei de poluare (fosta taxa de prima inmatriculare). Comisia considera legislatia - care suspenda taxa pentru anumite vehicule, i