Criza economica a dus la scaderea vanzarilor in cazul unor branduri renumite din SUA, iar marile supermarketuri profita de ocazie si isi lanseaza linii proprii de produse, mult mai ieftine decat cele ale producatorilor cunoscuti.
Recesiunea din Statele Unite i-a convins pe tot mai multi americani sa renunte la brandurile cunoscute in schimbul unor produse mai ieftine, potrivit unui studiu, scrie agentia de presa Thomson Reuters.
Numeroase marci americane au de suferit din cauza perioadei de recesiune, intre acestea fiind incluse branduri ca Advil, un cunoscut medicament impotriva durerii, producatorul de legume congelate Green Giant sau Jif, o companie care fabrica unt de arahide.
Doar patru din zece branduri americane au reusit sa isi pastreze cel putin jumatate dintre clientii obisnuiti in perioada 2007-2008, potrivit studiului realizat de Catalina Marketing Corp's Pointer Media Network, care reuneste date de la peste 23.000 de magazine de pe teritoriul Statelor Unite.
Mentinerea clientilor este cea mai mare provocare
Mentinerea numarului de clienti reprezinta o adevarata provocare pentru industria produselor alimentare in orice economie a lumii, iar declinul economic actual nu face decat sa agraveze situatia. Doar 48% dintre consumatorii fideli ai unor produse americane si-au mentinut preferintele intre 2007 si 2008, 19% dintre acestia fiind mai putin interesati sa achizitioneze produsele respective, potrivit studiului.
Peste 33% dintre clienti au decis in 2008 sa se reorienteze definitiv catre un alt brand din aceeasi categorie de produse, arata sondajul Pointer Media Network.
In cadrul cercetarii, clientii care au achizitionat aceeasi marca de produs in cazul a 70% din cumparaturi au fost definiti drept consumatori fideli ai unui brand.
Potrivit studiului, brandul Coca-Cola este in continuare unul dintre cele ma