Vanzarile noi de asigurari de viata vor ramane pe piata locala la nivelul de anul trecut, dar ponderea politelor de tip unit-linked, adica a asigurarilor legate de fonduri de investitii, se va reduce, estimeaza ING Asigurari de Viata, cea mai mare companie de pe piata de profil.
"Preconizam ca vanzarile noi vor ramane la un nivel similar cu cel inregistrat in 2008, insa va scadea ponderea produselor unit-linked nou vandute, asteptandu-ne la un procent de 20%, fata de 35% anul trecut. Asigurarile cu componenta de protectie vor avea un trend ascendent, ceea ce va determina si cresterea in ansamblu a pietei si, in plus, va spori achizitiile de produse cu componenta de economisire cu dobanda garantata", se precizeaza in raportul ING Asigurari pe 2008, publicat recent.
Piata asigurarilor de viata a scazut cu 6% in primele trei luni din acest an, pana la 392,3 milioane de lei (92 mil. euro), potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
"Strategiile noastre in segmentul de asigurari de viata se refera la imbunatatirea retentiei portofoliului, orientarea catre vanzarea produselor traditionale si a produselor pentru copii. In ceea ce priveste distributia, canalele de distributie vor fi aceleasi, agentii nostri de vanzari ramanand canalul principal, insa avem in vedere si dezvoltarea celorlalte canale, vizand parteneriate cu cateva banci si noi colaborari cu brokeri", se spune in raport cu privire la strategia pentru 2009. ING Asigurari administreaza si doua fonduri de pensii facultative (pilonul III), fiind cea mai mare companie din acest domeniu.
"Pe segmentul pensiilor facultative ne propunem sa atragem 25.000 de noi participanti, ajungand la un total de circa 83.700 de participanti si pastrandu-ne cota actuala de piata. Desi anul 2009 va fi un an mai dificil pentru multe companii, cu efecte asupra bugetelor alocate beneficiilor salaria