Autorităţile spun că până în prezent nu s-a instalat în Dolj vreun potenţial furnizor pentru Ford, cu toate că reprezentanţii companiei susţin că din toamnă primul autovehicul va ieşi pe poarta fabricii. Fiscul este de părere că, dacă ar fi venit furnizorii pentru Ford, s-ar fi intensificat activitatea economică în judeţ.
Un director din cadrul Fiscului doljean spune că, în ciuda încasărilor, şi Doljul este afectat de criza financiară.
Directorul coordonator adjunct al Activităţii de Metodologie şi Administrarea Veniturilor Statului din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Dolj, Mihai Antonescu, a precizat, în conferinţa de presă organizată marţi, la sediul instituţiei, că situaţia s-ar mai fi redresat din punct de vedere economic dacă furnizorii Ford şi-ar fi deschis societăţi pe teritoriul Doljului, fapt care nu s-a întâmplat până acum. „Până şi Ford, de la care aşteptam să dezvolte societăţi pe orizontală -
adică furnizorii nu au făcut-o până acum -, nu a pornit activitatea. Dacă sunt mai multe societăţi care desfăşoară activităţi pentru Ford, atunci vor fi mai multe persoane angajate din Dolj şi se vor plăti mai multe impozite. Ford, ca şi companie, plăteşte impozitele la Bucureşti, la ANAF, pentru că face parte din categoria marilor contribuabili, dar pe noi ne interesau furnizorii pentru Ford, care nu au venit“, a precizat Antonescu.
Ford confirmă: încă nu au venit furnizori
Anul trecut, după ce Ford s-a instalat la Craiova, compania promitea că o mulţime de furnizori de piese şi echipamente îşi vor deschide operaţiuni în România, cel mai probabil în Dolj. La un moment dat, câţiva dintre aceştia fie şi-au manifestat intenţia să-şi deschidă unităţi în parcul industrial din Bănie, fie au purtat discuţii cu proprietari de terenuri din jurul Craiovei şi chiar cu autorităţi din judeţele limitrofe (Ol