Grupul italian Euroholding, cu afaceri anuale de 132 mil. euro pe piata locala, spune ca in urmatorii cinci ani Romania va inregistra un boom in sectorul de infrastructura, datorita fondurilor care vor trebui atrase de la UE.
Luca Serena, presedintele Euroholding, grup cu activitati in constructii, imobiliare si textile, compara Romania cu Italia, care dupa doi ani de la aderarea la UE se afla pe penultimul loc, inainte de Grecia, la absorbtia de fonduri pentru infrastructura. Ulterior, politicienii italieni au adoptat un document denumit "Cartea alba", in care au fost trecute toate proiectele principale de infrastructura.
"Dupa primii doi ani de la aderarea la UE, Italia era pe penultimul loc la absorbtia fondurilor de la UE. In primul an a atras 5%, iar in al doilea 8%, insa ulterior a existat vointa politica sa se respecte programul de dezvoltare a autostrazilor", explica Serena.
Euroholding, care controleaza compania de constructii Euroconstruct, cu afaceri anuale de 50 mil. euro, a decis la sfarsitul anului trecut sa intre pe sectorul de infrastructura si a inceput investitii de 15 mil. euro in doua fabrici de prefabricate si betoane, pentru a se pozitiona ca furnizor de grinzi pentru poduri. De altfel, compania a castigat deja un contract de executie de 20 mil. euro pentru livrarea si montarea de piloni de pod la autostrada Timisoara-Arad (32 km).
"Sectorul privat a scazut foarte mult in ultimul an si am decis in noiembrie 2008 sa intram pe sectorul de infrastructura pentru prima oara, avand in vedere ca avem in componenta grupului si producatori de materiale de constructii si firma de proiectare", spune Serena".
Grupul italian Euroholding, cu afaceri anuale de 132 mil. euro pe piata locala, spune ca in urmatorii cinci ani Romania va inregistra un boom in sectorul de infrastructura, datorita fondurilor care vor trebui a