Grupul Frigotehnica, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala a echipamentelor frigorifice, are in vedere expansiunea activitatii pe inca trei piete regionale pana in 2014, respectiv Albania, Macedonia si Moldova.
Recent, grupul controlat de Horia Manda (foto) si Nicolae Bara si-a exprimat intentia de a intra si pe pietele din Serbia si Ucraina, dupa ce la inceputul anului a deschis o filiala in Bulgaria.
“Cel mai probabil, in Ucraina vom incepe sa functionam incepand cu ultimul trimestru al anului, iar in Serbia, din 2010. Strategia noastra prevede ca pana in 2014 sa avem o prezenta regionala importanta”, afirma Nicolae Bara, director general Frigotehnica.
Frigotehnica Bulgaria a fost infiintata ca urmare a expansiunii activitatii unora dintre cei mai mari clienti internationali ai grupului, cum ar fi Kaufland sau Billa. Potrivit estimarilor initiale, filiala din Bulgaria va ajunge pana la final de an la o cifra de afaceri de aproximativ 4 milioane de euro.
“In prezent am realizat 60% din tinta de afaceri propusa pentru Bulgaria in 2009”, mentioneaza Bara.
Prezenta Frigotehnica in Bulgaria, Serbia si Ucraina va necesita o investitie de patru milioane de euro, cea mai mare parte a sumei, respectiv 2,5 milioane de euro, fiind alocata pentru deschiderea locatiilor din Serbia si Ucraina.
“Este foarte probabil ca investitia in deschiderea locatiilor din Albania, Macedonia si Moldova sa fie similara ca valoare celei din Bulgaria, Serbia si Ucraina”, declara Valentin Tabus, asociat la fondul de investitii Balkan Accesion Fund (BAF),
Pe langa proiectele pe care urmeaza sa le dezvolte la nivel regional, Frigotehnica are contracte si in diverse tari din vestul Europei. “Avem un proiect in Germania, la care vor lucra 20 de oameni din Frigotehnica”, spune Bara.
Horia Manda, 48 de ani, controleaza Frigotehnica