Turistii in general si in special turistii germani vor sa vada cum traiesc romanii, ce mananca si cum se distreaza. Daca prezinti doar peisaje si cladiri nu poti atrage, concluzioneaza operatorii de turism din Germania, o tara in care industria ospitalitatii contribuie cu peste 50 de miliarde de euro la PIB.
De cealalta parte, numarul romanilor care calatoresc in Germania a fost in continua crestere. Spre exemplu in perioada ianuarie-aprilie 2009, Romania si Bulgaria sunt singurele state din Europa de Est care au „trimis" un numar mai mare de turisti in Germania, fata de aceeasi perioada din 2008, potrivit datelor Biroului de Turism din Germania, care utilizeaza ca indicator numarul noptilor de cazare. In perioada ianuarie-aprilie, numarul noptilor de cazare al romanilor a fost in crestere cu 0,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In 2008, romanii au contabilizat 367.000 de nopti de cazare in Germania, adica putin peste 7% din numarul total in Europa Centrala si de Est.
„Cred ca Romania este o destinatie care se vinde foarte greu. Se obtin foarte greu informatii legate de aceasta tara, turistii potentiali probabil pot afla ceva doar daca se uita pe internet. Este nevoie de mai multa promovare in Germania, in conditiile in care turistii germani sunt interesati de cultura si istorie. Eu am fost in vacanta in Romania in Sibiu, Brasov si Moldova si as mai reveni in aceste destinatii pline de cultura", a spus Luis Lintner, managing director al agentiei de turism Appina Travel, prezent la targul de turism organizat de Regensburg Turism, Münich Airport si compania aeriana Lufthansa, la care au participat 80 de agentii de turism din tarile Europei de Est si Centrale, in perioada 23-25 iunie in Regensburg.
Luis Lintner a adaugat ca cea mai potrivita strategie pentru atragerea turistilor ar fi ca „Romania sa vanda specificul tarii si el