În cadrul Târgului Internaţional de Turism ce s-a încheiat astăzi s-a implementat o modalitate nouă de valorificare a potenţialului turistic a Transilvaniei în Germania.
În cadrul Târgului Internaţional de Turism desfăşurat în perioada 25-27 iunie la Târgu-Mureş a fost lansată, în premieră pentru România, o modalitate de valorificare a potenţialului turistic regional de tip Cluster (n.r.ciorchine).
Cluster-ul este o formă de asociere între promotorii de pachete turistice, care îşi propun să comercializeze oferte turistice pentru sezonul de iarnă 2009-2010. Activitatea se va derula sub forma unor pachete complete care vor include transportul, cazarea, masa, participarea la evenimentele organizate în zona Transilvaniei timp de 7 zile.
„Vom deschide un Centru de promovare a turismului din Transilvania la Hanovra în Germania, care ar putea atrage circa 25.000 de turişti în această zonă. Germanii sunt interesaţi de zona Transilvaniei, deoarece au auzit multe despre frumuseţile ei de la saşii care au plecat de aici”, a precizat Tom Seits, reprezentantul Marytour.
Pentru o mai bună accesibilitate a ofertelor de turism ce includ zona Transilvaniei va fi lansat şi un site, unde turiştii vor putea achiziţiona online oferte all-inclusive.
În cadrul târgului, Ştefan Runcan, preşedintele Asociaţiei Astur Mureş a precizat că au fost definitivate cinci oferte turistice, care cuprind zone renumite din Transilvania, cum ar fi Sighişoara, Saschiz, Cheile Bicazului, Sovata, Lăpuşna şi Vaidacuta.
„Aceste zone vor fi promovate în ţări europene precum Ungaria, Anglia, Germania, Norvegia. Vom accesa şi o sursă de finanţare pentru acest domeniu, vor edita broşuri şi vom organiza study tour-uri la care vor putea participa reprezentanţi ai tour-operatorilor, jurnaliştilor şi alte persoane interesate de promovarea turismului, care să vină şi să vizitez