Pe fondul regresului pieţei autohtone de maşini noi, tot mai puţini clienţi rezonează cu automobilul care oferă opţiunea rulării sub cerul liber.
1 /. Nu sunt prea mulţi şoferi care ar refuza să se plimbe, pe malul mării, într-o maşină decapotabilă.
Sunt, în schimb, tot mai puţini cei dispuşi să investească într-un astfel de model. Parcă potrivit invitaţiei răcnite pe vremuri, de-a lungul şi de-a latul plajelor litorarului autohton: ”Nu daţi banii pe prostii, luaţi…”. Ei bine, nu ”banane la copii”, ci o maşină mai ”normală”, la fel de onorabilă, cert mai utilă şi, nu încape îndoială, mai ieftină.
În România, cel puţin, pe fondul prăbuşirii pieţei auto, segmentul automobilelor care oferă opţiunea rulării sub cerul liber, a cunoscut un plonjon dramatic în prima parte a anului. Adică exact în perioada pe care orice viitor mândru posesor de maşină cu acoperiş retractabil şi-o rezervă achiziţiei.
Ce rost ar avea să-ţi faci planuri şi să comanzi un astfel de model în vară? Ca să-l primeşti când se strică vremea?
VW EOS, liderul prăbuşit
Potrivit statisticii oficiale APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile), în România s-au cumpărat mult mai puţine decapotabile noi în primele cinci luni ale anului curent, decât în perioada ianuarie-mai 2008. De fapt, muuuult mai puţine.
Cel mai grăitor exemplu este oferit de liderul de ieri şi de azi al segmentului, Volkswagen EOS. Coupe-cabrioletul german (cu hard-top) şi-a găsit numai 26 de cumpărători în 2009. Anul trecut, în acelaşi interval aproape 100 de unităţi erau livrate de dealerii VW din ţară. 98, mai exact.
Nu-i semn bun când cel mai vandabil model de acest fel suferă un recul de aproape 75 % la vânzări.
Micra C+C, creştere uriaşă, vânzări neimpresionante
O evoluţie contra curentului a avut