Trei companii au rămas în cursă pentru alegerea brandului turistic al României, a anunţat, ieri, Ministerul Turismului. Sursa: Reuters
Cele trei finaliste sunt TBWA Bucureşti - GfK România, Saffron Brand Consultants - Brandient Consult - Acacia Avenue Limited, şi THR -Tourism, Hotel & Restaurant Consulting Group, asociată cu Taylor Nelson Sofres. Câştigătorul va fi ales pe 7 iulie, criteriul de selecţie fiind oferta cu preţul cel mai scăzut.
În februarie, Ministerul Turismului anunţa că va organiza o licitaţie pentru proiectul intitulat “Brandul turistic al României”. Finanţarea proiectului se estimează la aproximativ 75 de mili oane de euro şi va fi făcută din fonduri europene prin programul „Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”. Suma maximă alocată construcţiei brandului este de două milioane de euro, bani daţi României în acest scop de către Uniunea Europeană.
Pensiunile agroturistice ar putea fi scutite de la plata unor taxe
După exemplul legislaţiei din Ungaria şi Austria, secretarul de stat din cadrul ministerului Corneliu Popovici a declarat, ieri, la Suceava, că instituţia promovează un proiect de lege pentru susţinerea pensiunilor, adică acestea vor fi scutite de impozite. Sprijinul va fi acordat pe timp limitat şi se referă la pensiunile turistice, agroturistice şi la un nou concept - casa tradiţională românească. În prezent, în România există doar 1.200 astfel de unităţi declarate, astfel că nu se estimează pierderi însemnate pentru buget.