Poliţiştii ne îndeamnă să folosim tot ce înseamnă rută ocolitoare. „Recomandăm variantele DN2A Constanţa - Hârşova - Slobozia şi de aici mai departe spre Bucureşti fie pe Autostradă, fie prin Urziceni, dar şi varianta Valu lui Traian - Ion Corvin - Cochirleni şi de aici mai departe pe Autostradă“, a declarat comisarul Tudorel Dogaru, şeful Biroului Drumuri Naţionale şi Europene din cadrul Serviciului Poliţiei Rutiere Constanţa DN2A se dovedeşte a fi cea mai indicată opţiune. Şoseaua este mai lată decât varianta prin Valu lui Traian şi, cu mici excepţii, în apropiere de Hârşova, unde asfaltul este uşor denivelat, calitatea este apreciabilă. Faptul că pe traseu sunt puţine localităţi o face şi mai uşor de circulat. Atenţie la porţiunea de drum cuprinsă între Gălbiori şi Hârşova, zonă în care au avut loc multe accidente rutiere grave din cauza neadaptării vitezei în curbe. În plus, pe podul de la Giurgeni veţi fi nevoiţi să scoateţi din buzunar 8 lei, pentru a putea traversa Dunărea. Odată ajunşi în Slobozia, fie tranzitaţi oraşul şi păstraţi direcţia spre Urziceni şi mai departe spre Capitală, fie faceţi stânga spre Drajna şi ieşiţi în Autostradă. Segmentul de drum, de aproape 20 de kilometri, dintre Drajna şi Slobozia a fost modernizat de curând.
Varianta prin Adamclisi, plină de locuri frumoase
Din cauza calităţii proaste a drumului, puţini se încumetă să aleagă varianta ocolitoare oferită de Drumul Naţional 3, care pe alocuri seamănă cu un drum judeţean. Traseul este Constanţa - Valu lui Traian - Cobadin - Viişoara - Adamclisi. La Ion Corvin faceţi dreapta spre Cernavodă şi păstraţi traseul Aliman - Rasova - Cochirleni. Pe acest drum este recomandată o viteză de cel mult 110 kilometri la oră. Zona
este înţesată cu serpentine sau curbe periculoase. Probleme deosebite sunt la ieşirea din Valu lui Traian, acolo unde veţi da peste un