România este singurul stat al Uniunii Europene pentru care serviciul Google Maps nu oferă o hartă a străzilor nici măcar pentru marile oraşe.
Vorbim aici despre un gigant ale cărui servicii sunt confundate de mulţi cu însuşi Internetul. Despre o companie care, printr-o acţiune de moment, poate influenţa imaginea României în lume mai mult decât oficialităţile de la Bucureşti într-un an întreg. Sau, poate, chiar mai mult.
De ce acordă Google mai multă importanţă celorlalte state membre ale UE (Bulgaria, de pildă, beneficiază de serviciul oferit de Google)? Greu de răspuns. Mai ales că, după spusele oficialilor din Ungaria, Google derulează în România afaceri cu un volum care depăşeşte valoarea pieţei de publicitate online autohtone. Şi că, după cum se aude, Google ar dori să deschidă o reprezentanţă şi în România.
Lucrurile devin chiar amuzante în momentul în care aruncăm o privire peste serviciul Google City Tours, serviciu lansat zilele trecute şi aflat în fază experimentală. Conform acestuia, Bucureştiul turistic este compus din şase puncte de interes: patru muzee, un hotel şi un sediu de firmă. Sigur, pentru aceia care doresc o hartă online a străzilor din Bucureşti există unele servicii româneşti (norc.ro este unul dintre cele mai bune). I
ar City Tours este abia la început şi încă are probleme şi în privinţa unor oraşe mai mari decât Bucureştiul. Însă, după cum spuneam, într-o lume care, vrând, nevrând, începe să trăiască mai mult pe Internet, impactul Google asupra imaginii unei ţări poate fi enorm.
Aşa se face că vineri, pornind de la însemnarea de pe blogul lui Mihnea Miculescu, fondator al site-ului prprogress.ro, am decis să folosesc Twitter.com (cea mai în vogă reţea socială a momentului) pentru a formula o petitie online adresată Google: „Puneţi România pe hartă după cum se cuvine!”