Primăria vrea să aibă un reprezentat la constatarea evenimentului dacă şoferul dă vina pe starea proastă a drumului. Consililul Local vrea să aprobe mâine o hotărâre, prin care, la constatarea pagubelor să ia parte şi un reprezentant al Primăriei. Autorităţile locale au luat această decizie deoarece au pierdut multe procese în instanţă după ce oamenii, care şi-au lovit maşinile, au dat vina pe gropile sau denivelările din carosabil. În plus, până acum anexa 2 eliberată de poliţie, document ce se duce la societăţile de asigurare, se întocmeşte doar pe baza declaraţiilor şoferului, iar autorităţile nu aveau cum să verifice dacă acestea sunt adevărate sau nu.
Protocol între Poliţie şi primărie
În şedinţa de Consiliu Local se propune adoptarea unui protocol, între Municipiul Braşov, reprezentat legal prin Primar şi Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Braşov, reprezentat prin inspectorul şef, prin care să se reglementeze procedura de constatare şi întocmirea documentelor specifice în cazul accidentelor rutiere produse pe domeniul public soldate numai cu pagube materiale datorate stării carosabilului.
Astfel, după aprobarea protocolului, la declararea unui accident rutier fără victime, în urma căruia, şoferul spune că evenimentul s-a produs din cauza stării proaste a carosabilului, agentul de poliţie va convoca, înainte de întocmirea procesului verbal, reprezentantul Serviciului Amenajare Drumuri Publice din cadrul Primăriei şi pe reprezentantul societăţii de asigurare. Convocarea reprezentantului municipalităţii va fi obligarie şi dacă şoferul are Casco şi întocmirea actelor de constatare a accidentului se face la sediul Societăţii de Asigurare. Reprezentantul Municipiului Braşov va discuta apoi de urgenţă cu delegatul societăţilor care executau sau erau responsabile de lucrările pe drumul public pentru a constata dacă ac