Edilii spun că nu au bani pentru un brand, iar specialiştii îi acuză pe oficiali de nepăsare.
Concluziile ultimelor dezbateri stârnite de Prefectura Iaşi despre brandul care ar trebui asociat cu oraşul celor şapte coline, în urmă cu doi ani, au rămas îngropate în sertarele funcţionarilor. „Au participat atunci mai multe ONG-uri şi agenţii de publicitate la masa rotundă de la Prefectură. S-au purtat discuţii de principiu despre ce anume ar trebui să reprezinte Iaşiul în ţară şi peste hotare“, afirmă Adela Cif, de la Agency One.
Discuţii fără finalitate
Propunerile au rămas însă în aer pentru că şefii Primăriei spun că nu sunt dispuşi să aloce un buget pentru o astfel de investiţie.
„Specialiştii din domeniul culturii şi societatea civilă nu au ajuns la un acord privind o idee de brand al Iaşiului. Au fost discuţii, noi am semnat un parteneriat, dar pentru a crea un brand ni se cereau mulţi bani. Nu pot să ofer bani unei firme care să-mi spună că Palatul Culturii ori un alt element ne reprezintă. Cu câteva milioane de euro putem face multe alte lucruri în Iaşi”, explică Gheorghe Nichita, primarul Iaşiului.
Cu ce este asociat Iaşiul?
Prima idee lansată de specialiştii în publicitate este cea a unui oraş universitar care atrage an de an mii de tineri, aceştia putând contribui prin ideile şi eforturile lor la dezvoltarea Iaşiului. „Cred că Iaşiul-oraş universitar este cea mai potrivită titulatură. Dacă oficialii ar valorifica acest segment, municipiul ar avea numai de câştigat. În plus, ar trebui să lupte pentru a-i păstra pe studenţi în oraş, după ce aceştia îşi termină studiile“, afirmă Adrian Mironescu, designer independent, care mai spune că marii investitori caută prima dată tineri creativi atunci când aleg locaţiile pentru noi afaceri.