Operatorii de telefonie mobila din Romania vor fi nevoiti sa deblocheze, la cererea utilizatorilor, telefoanele codate in retelele proprii, incepand cu luna septembrie.
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) si Asociatia Operatorilor Mobili din Romania (AOMR) au semnat un cod de conduita, pentru deblocarea terminalelor blocate in retelele din Romania, la care au aderat si operatorii de telefonie Romtelecom si RCS&RDS, potrivit unui comunicat din partea ANCOM.
Astfel, cele doua de mai sus, dar si Cosmote, Orange, Telemobil si Vodafone se angajeaza sa informeze clientii, la achizitionarea unui telefon, daca acesta este blocat in reteaua respectiva, care sunt tarifele si conditiile pentru decodare si sa-i ofere posibilitatea a solicita acest lucru in momentul achizitiei.
Deblocarea ulterioara se va face pe baza facturii fiscale sau a certificatului de garantie al telefonului.
Daca telefonul este achizitionat ca partea dintr-un pachet promotional sau la un pret preferential, iar clientul solicita deblocarea inainte de expirarea perioadei minime prevazute in contract, acesta din urma va plati tariful pentru deblocare si suma stabilita ca penalitate pentru deblocarea anticipata.
Tariful de deblocare va fi stabilit de catre operatori, urmand sa acopere exclusiv contravaloarea operatiunii de deblocare. Deblocarea se realizeaza in maxim 15 zile lucratoare de la inregistrarea solicitarii clientului.
Operatorii de telefonie mobila din Romania vor fi nevoiti sa deblocheze, la cererea utilizatorilor, telefoanele codate in retelele proprii, incepand cu luna septembrie.
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) si Asociatia Operatorilor Mobili din Romania (AOMR) au semnat un cod de conduita, pentru deblocarea term