Razboiul Porsche-VW este departe de a se fi incheiat. Porsche este gata sa renunte la o parte din actiunile Volkswagen pe care le-a acumulat cu greu in ultimii ani doar pentru a-si mai reduce din datoriile in care este ingropata.
„Parca ar fi aflat de moartea cuiva", a declarat o persoana familiara cu intalnirea secreta dintre directorii celor doua companii.
Intalnirea, care a avut loc la birourile guvernatorului statului Saxonia Inferioara, unde Volkswagen isi are sediul, a pus efectiv capat indraznetei incercari a companiei de a prelua cel mai mare producator auto al Europei. Aceasta a marcat in acelasi timp inceputul sfarsitului independentei Porsche.
La o zi dupa intalnire, pe 23 martie, se emiteau documente de semnat pentru membrii boardului Volkswagen: un imprumut de 700 de milioane de euro de la Volkswagen.
„Totul devine o preluare inversa la nivel financiar", declara Arndt Ellinghorst, din cadrul Credit Suisse din Londra. „Porsche are datorii, iar VW dispune de luxul de a avea lichiditati".
Chiar si pe fondul actualelor turbulente din industria auto, povestea Porsche si a familiei care detine producatorul reprezinta o drama singulara.
Deznodamantul acesteia a fost cel mai probabil declansat de contractarea de catre Porsche a unor imprumuturi de miliarde de euro pentru a achizitiona si ultima parte din Volkswagen pe care nu o detinea, sporindu-si astfel datoriile chiar in momentul intrarii pietelor de capital in criza.
Probleme de familie
In centru, insa, inversarea rolurilor, din pradator Porsche devenind prada a VW, reprezinta cea mai recenta scena dintr-o saga de familie.
„In ultima instanta, este vorba despre clanuri", a declarat Stefan Bratzel, din cadrul University of Applied Sciences and Economics din Bergisch-Gladbach. „Este vorba de clanul Porsche vs. clanul Piech care apartin unei s