Cine reuseste sa inchida pe zero anul acesta este fericit, spune omul de afaceri Vicentiu Zorzolan, care detine franciza magazinelor Esprit sau Springfield, argumentand ca vanzarile in retailul de fashion au scazut cu pana la 40% de la inceputul anului.
„Vanzarile au scazut cu 35%-40% fata de aceeasi perioada a anului trecut, varful fiind ianuarie-aprilie. Cel mai afectat segment a fost cel mediu, dar revitalizarea consumului nu tine de noi si nici de promotiile, reducerile sau actiunile de marketing la care toate companiile din acest sector au incercat sa apeleze in ultima jumatate de an", a declarat pentru ZF Vicentiu Zorzolan, directorul general al AAV Group, companie care detine franciza pentru Esprit, Springfield, Cortefiel sau Peacocks.
Principalii factori care au contribuit la micsorarea vanzarilor in magazinele cu imbracaminte sau incaltaminte si accesorii sunt, potrivit lui Zorzolan, problemele de creditare si rata somajului, care in luna mai a ajuns la 5,8%.
Prima parte a acestui an a fost marcata de miscari importante in retailul de imbracaminte si incaltaminte, majoritatea jucatorilor fiind obligati sa isi schimbe radical strategia, atat de extindere, cat si de marketing pentru a face fata incetinirii ritmului de consum.
Exit-uri si tranzactii
Multe branduri, cum ar fi Toi& Moi, Pinko sau Aldo, s-au vandut, altele s-au retras din Romania, iar cele care au rezistat concurentei au fost nevoite sa isi ajusteze in jos veniturile de la luna la luna.
Deocamdata, AAV Group nu a inchis niciun magazin in urma pierderilor obtinute, dar analizeaza toate locatiile, o decizie in acest sens urmand sa fie luata in functie de evolutia afacerilor in acest an.
„Marjele de profit sunt in cadere libera. Cine reuseste sa inchida pe zero anul acesta este fericit, mai ales ca pierderile vor fi cuvantul de ordine in sectorul in care