Centrul de inginerie al Renault va ajunge la 3.000 de angajati de-abia la sfarsitul lui 2010, cu un an mai tarziu fata de estimarile initiale. Compania a incheiat etapa de recrutare a tinerilor absolventi, urmand sa angajeze in continuare specialisti sau manageri, din tara sau din strainatate.
Desi exista romani care vor sa se intoarca in tara, unii se tem de felul in care ar putea fi priviti si au convingerea ca o eventuala revenire ar putea fi perceputa ca un esec, crede Dana Oprisan, director de resurse umane al Renault Technologie Roumanie (RTR), centrul de inginerie al Renault.
"In cadrul echipei noastre activeaza specialisti romani care au revenit dupa o experienta la nivel international, in tari ca Germania, Franta, Canada sau SUA. Numarul acestora este in crestere si a depasit deja cifra de zece persoane", afirma Oprisan.
Motivul pentru care recrutarile s-au amanat in centrul de la Titu este faptul ca au fost oprite lucrarile de constructie pentru sediul din oras. Potrivit reprezentantilor RTR, lucrarile de constructie pentru reconversia fostei unitati militare de la Titu intr-un centru tehnologic pentru testarea de automobile au fost oprite pentru atragerea de finantari. Renault a reusit in ultimele doua luni sa atraga finantari pentru prima etapa a proiectului in valoare de 166 mil. euro, de la BERD, BEI, din fonduri proprii si din subventiile statului roman. Odata ce BERD si BEI vor incepe finantarea, procedurile vor fi reluate.
Compania a recrutat timp de doi ani peste 1.300 de oameni, in special tineri absolventi de inginerie, initial intentionand ca pana la sfarsitul acestui an sa ajunga la un efectiv de 3.000 de angajati in cele trei spatii din Bucuresti, Pitesti si Titu. Insa, din cauza reducerii ritmului angajarilor pentru sediul din orasul Titu, judetul Dambovita, unde in primele sase luni ale acestui au fost angajati