* director de scenă Victor Ioan Frunză, decorul şi costumele sunt creaţii Adriana Grand
În repertoriul Teatrului "Maria Filotti" a intrat din acest week-end spectacolul "Identităţi" de Dumitru Solomon, o tragi-comedie, cu accente absurde, formată din şapte secvenţe de viaţă.
Se râde în hohote, dar în scurtele pauze dintre piesele de teatru scurt, spectatorul realizează că este foarte posibil ca unul dintre personajele de care tocmai a râs copios, să fie chiar el.
"Holul comun", cu replicile sale suculente, aminteşte conflictele dintre locatari izbucnite din motive absurde şi continuate dintr-un orgoliu nemăsurat până când o tragedie pune capăt înfruntării. În "Vânzări - cumpărări" personajele sunt îmbogăţiţi recent, stupizi, care pot fi duşi de nas foarte uşor, dar care au impresia că păcălesc pe toată lumea. "Dialog fără partener" este o dramă de idei despre frământările femeii care şi-a asumat condiţia de soţie, despre lipsa de comunicare din cuplu şi consecinţele tragice ale acesteia. În piesa "Pinacle" se vorbeşte despre căutarea rostului în viaţă şi dezastrul ce se produce în momentul în care eşafodajul pe care omul se urcă pentru a fi deasupra tuturor se prăbuşeşte. "Orient -Expres" arată spectatorilor absurdul înfruntării dintre om şi sistem, "Superba, nevăzuta cămilă" este o metaforă, o ironie la adresa societăţii de consum, ce te poate convinge să vezi şi să cumperi ceea ce nu-ţi trebuie şi nici nu există, iar ultima piesă, "Apa", arată absurdul căutării unor soluţii de care de fapt nici nu ai nevoie.
Reprezentaţiile se desfăşoară în şapte locaţii din clădirea Teatrului "Maria Filotti": Scara B, Sala de recepţii, Foaierul mic, Foaierul mare, Holul monumental, Holul B, Sala Studio, ceea ce determină spectatorul să acorde mai multă atenţie spaţiului în care se află, să cunoască mai bine bijuteria numită Teatrul "Maria Filotti". Ideea direc