Sâmbătă, ora 7.00, Gara de Nord. Câteva raze de soare, doi copii rezemaţi leneş de un perete, cu câte o mână în buzunar şi cu o pungă de „vise” în cealaltă, miros umed şi murdar, amestecat cu aromele aburinde ale buticurilor cu merdenele şi ştrudel, călători grăbiţi. Sursa: Vlad Stănescu
Trenul trage la peron cu scârţâit de roţi. Urcăm într-unul dintre celei trei vagoane „franţuzeşti”, după cum spune mecanicul de locomotivă, şi plecăm pe ruta Gara de Nord-Gara Obor, cu opriri în Pantelimon şi la Complexul Dragonul Roşu. „Cum să vă zic, e de fapt trenul chinezilor”, începe să explice controlorul, un bărbat uscăţiv, trecut de 50 de ani. „Vedeţi, ei preferă să meargă cu trenul ăsta pentru că transportă multă marfă la Dragon (Dragonul Roşu - n.r). Aşa evită şi traficul din Bucureşti şi ajung mai repede la destinaţie”, completează bărbatul.
Pentru că e zi de weekend, niciun chinez nu-şi face însă apariţia în tren, vagoanele fiind asaltate, în schimb, de bliţuri. Mai exact, de aproximativ 40 de fotografi de toate vârstele plecaţi într-o excursie „cu trenul prin Bucureşti”. Organizatorul: asociaţia „Bucureştiul meu drag”, condusă de Andrei Bârsan.
De la ziduri în paragină, la „Dragon” comercial
Imortalizat din toate unghiurile posibile, „trenul chinezilor”, inaugurat în aprilie, a fost vedetă incontestabilă pentru o zi. În timp ce fotografii amatori s-au străduit să nu lase niciun colţisor ascuns bliţurilor, doi „monştri sacri” ai fotografiei, Dinu Lazăr şi Andrei Pandele, ambii prezenţi la excursia pe şine, au preferat să-şi ţină aparatele în teacă.
Ora 7.55. Trenul porneşte punctual cu acelaşi scârţâit scurt de roţi. „Nu «prinde» mai mult de 120 km/h”, spune mecanicul de locomotivă, cu mustaţă interbelică şi ochi jucăuşi, după ce consultă ceasul de bord. Liniştea dimineţii e spartă brusc de şuierul trenului c