Perioada acuta de recesiune pe care au traversat-o majoritatea economiilor in ultimele luni ar fi trebuit sa ii convinga pe consumatori sa isi reduca cheltuielile. Cu toate acestea, industria luxului rezista destul de bine in fata crizei economice, scrie The Guardian.
Cererea de pe pietele de profil a inceput sa creasca vizibil in ultima perioada, atat pentru genti si pantofi care poarta marca unor designeri celebri, cat si in cazul iahturilor sau al masinilor de teren foarte scumpe.
Recent, producatorul de genti de lux Hermes, brandul preferat al Victoriei Beckham, a anuntat ca a inceput sa creasca crocodili la o ferma din Australia pentru a face fata cererii pentru modelul Birkin, o poseta din piele de crocodil. Pentru achizitionarea produsului, care poate fi cumparat la un pret de pornire de 4.000 de lire sterline (4.707 euro), clientii au fost nevoiti deja sa se inscrie pe o lista de asteptare destul de lunga.
Compania britanica Mulberry, specializata in fabricarea de produse din piele, a anuntat o crestere a vanzarilor cu 21% in primele zece saptamani ale anului financiar 2009, precizand ca modelul de geanta Mitzy - care se vinde in prezent cu 495 de lire sterline (582 de euro) - a devenit "imediat un adevarat bestseller".
Furnizorul de pantofi Kurt Geiger, care isi vinde produsele in magazine cunoscute precum Harrods sau Selfridges, a avut si el un start destul de bun la inceputul anului, pe fondul valurilor de turisti care au invadat capitala Marii Britanii.
"Divizia noastra din Marea Britanie evolueaza foarte bine in aceasta perioada, avand in vedere ca am raportat cresteri de doua cifre in ceea ce priveste vanzarile in primele cinci luni ale lui 2009", a declarat Neil Clifford, directorul executiv al Kurt Geiger, care a precizat ca cererea pentru modele de lux precum Christian Louboutin sau cele de la Prada este foarte ridicata.