Leo Burnett&Target şi echipa Grey au luat trofee de bronz la ediţia din acest an a festivalului. România a obţinut două premii de bronz la Cannes Lions 2009. Anul trecut, ţara noastră s-a întors cu mâna goală, iar 2007 este primul an în care românii au fost premiaţi. Bilanţul pentru România al celei de-a 56-a ediţii a festivalului internaţional de publicitate de la Cannes însumează cinci nominalizări şi două premii.
La secţiunea Media, agenţiile româneşti au participat cu zece campanii, însă doar una a fost câştigătoare. Agenţia Leo Burnett&Target a primit Bronze Lion la această secţiune, premiul fiind acordat pentru campania „Expoziţia dinozaurilor“ (Muzeul Antipa).
Marele premiu al secţiunii Media a fost câştigat de agenţia JWT Japonia pentru campania „Kit Kat Mail“. Cel de-al doilea premiu care a intrat în ţară a fost acordat echipei Grey Bucureşti, formate din Alex Strîmbeanu (copywriter) şi Gabriel Gherca (Art Director).
Cei doi au realizat un print inovativ, având la dispoziţie 24 de ore, iar creaţia lor a fost premiată cu bronz la secţiunea Print din cadrul Young Lions Competition.
Australia a luat trei grand prix-uri
Marele premiu (Grand Prix) la secţiunea Film a fost acordat unei campanii exclusiv digitale. „Carusel“ a fost realizată de agenţia Tribal DDB din Amsterdam pentru televizorul Philips.
Deşi, în mod tradiţional, la secţiunea Film au fost premiate doar spoturile TV, anul trecut regulamentul festivalului s-a modificat, fiind permise reclame difuzate şi pe alte suporturi decât televiziunea tradiţională.
Excepţia de anul acesta a fost Grand Prix-ul acordat la categoria Titanium&Integrated. Premiul nu a fost acordat unei agenţii de publicitate, ci echipei care a susţinut campania prezidenţială a lui Barack Obama (Obama/Biden presidential campaign).La