Chiar dacă situaţia economică actuală le-a influenţat traiul de zi cu zi, doljenii nu renunţă la concedii, mai ales că agenţiile primesc oferte speciale noi. Cele mai tentante destinaţii de vacanţă sunt Turcia, Grecia şi Bulgaria. România atrage turiştii în principal datorită tichetelor de vacanţă.
Situaţia economică din ultima perioadă i-a temperat pe hotelierii care plănuiau să scoată profituri maxime din serviciile oferite. Potrivit reprezentanţilor agenţiilor turistice din Craiova, anul acesta, ofertele de tip early booking (reduceri de până la 20-25% pentru cei care şi-au contractat şi plătit integral valoarea biletelor din timp) nu sunt singurele transmise de hotelieri. În plin sezon estival, clienţii agenţiilor de turism au parte de scăderi considerabile de preţ de la o săptămână la alta, oferte de tipul unu plus unu, transport gratuit din Craiova la Bucureşti pentru anumite zboruri şi chiar sejururi la preţuri pornind de la 60-70 de euro. „Iniţial, pentru că în anii trecuţi au avut hotelurile pline, în Turcia şi Grecia tarifele crescuseră foarte mult. Din cauza crizei, aproape în fiecare zi primim oferte speciale noi“, a declarat Sorela Gîlcă, directorul agenţiei Marshal Turism. Această tendinţă a fost observată şi de reprezentanţii altor agenţii din Craiova. „Grecii au venit în iarnă cu preţuri mai mari, dar între timp au scăzut tarifele. În prezent, comparativ cu anul trecut, tarifele au rămas cam la acelaşi nivel“, a precizat Nuţi Nicola, sales manager la Mapamond. Aceasta a explicat că, începând de luna aceasta, au apărut şi diverse oferte speciale „last minute“, care au inculs atât oferte de tipul unu plus unu (a doua persoană trebuie să plătească doar taxele de aeroport), cât şi scăderi de preţ.
Turcia, în topul preferinţelor
În faţa unor asemenea oferte, doljenii nu renunţă la vacanţă, chiar dacă, din pricina situa